Održana sjednica Skupštine Turističke zajednice grada Rijeke
30.03.2021

Održana je redovna Skupština Turističke zajednice grada Rijeke na kojoj su članovi Skupštine prihvatili Izvješće o izvršenju Programa rada Turističke zajednice grada Rijeke za 2020. godinu, Izvještaj Turističkog vijeća Turističke zajednice grada Rijeke za 2020. godinu, Izvještaj o izvršenom nadzoru nad radom i financijskim poslovanjem Turističke zajednice grada Rijeke za 2020. godinu kao i Prijedlog I. Izmjena i dopuna Godišnjeg programa rada Turističke zajednice grada Rijeke za 2021. godinu.

Prezentirani su podaci o rastu turističkog prometa za period 2009.- 2019. godine. Posebno je istaknuto da je broj turističkih dolazaka povećan za 2,5 puta, a ostvarena noćenja za 3,7 puta. Povećan je i broj ležajeva u obiteljskom smještaju za 5.100 ležajeva. Najviše noćenja ostvarili su turisti iz Italije i Njemačke i to iz dobne skupine od 19 do 40 godina.  
U prezentaciji je posebno istaknuto da financijski pokazatelji prate rast turističkih noćenja i ukupan prihod 3 osnovne djelatnosti u turizmu koje bilježe porast od 2,6 puta, raste broj zaposlenih kao i ukupne investicije u turizmu. 
Analizom šireg područja odnosno Rijeke i Riječkog prstena zabilježeni su slični rezultati te je ostvaren rast turističkog prometa i to povećanje od 3,9 puta.
U „The European cities marketing Benchmarking report“, analizi najvećih turističkih destinacije Europe koji se provodi godišnje od strane međunarodne asocijacije ECM, pozicioniran je gore navedeni rast kao najveći rast u periodu 2015.-2019. godine od promatranih 44 članova, i to u postotnom i nominalnom prikazu. 

„Brojne su aktivnosti bile planirane za 2020. godinu koja je trebala biti vrhunac sa projektom Europske prijestolnice kulture ali i rekordna turistička godina za Rijeku sa otvaranjem novog hotela Hilton Rijeka Costabella Beach Resort & Spa kao i najavama otvaranja drugih objekata te odličnim rezultatima koji su ostvarili sve brojniji riječki privatni iznajmljivači.
Počelo je odlično s rekordima kako je bilo i očekivano, turistički dolasci u prva dva mjeseca 19% u plusu, imali smo spektakularno otvaranje Europske prijestolnice kulture, rekordni posjeti novinara i gostiju tijekom veljače i početkom ožujka s odličnim najavama u svim nacionalnim i međunarodnim medijima, nikad bolji Riječki karneval, sve rekord do rekorda i sve prema planu.
I onda…krenuo je izazovni dio godine koji nas je u svim aspektima privatnog i poslovnog života obilježio svjetskom pandemijom Covid-19 koja je cijelu godinu imala ogroman utjecaj na svih nas. A nažalost utječe još uvijek i na naše živote ali i novu izazovnu turističku sezonu koja je pred nama.“ istaknuo je Petar Škarpa direktor Turističke zajednice grada Rijeke.

Posebni naglasak iz Izvješća za 2020. godinu stavljen je na novi promotivni film Turističke zajednice grada Rijeke „Rijeka – I miss you“ koji je osvojio brojne nagrade u 2020. godini:

  1. The Golden City Gate” (Berlin) – 2. mjesto u kategoriji Međunarodni gradovi
  2. New York Film Festivalu – Film & TV Awards – 2.  mjesto u kategoriji Corporate image - Public Relations & Social Engagement
  3. 41. The Telly Awards (Las Vegas) – 2. mjesto u kategoriji Branded Content: Travel/Tourism
  4. Međunarodni festival turističkih filmova Tourfilm Riga – Posebno priznanje žiria
  5. Zagreb Turfilm festival – 1. mjesto u kategoriji za najbolju međunarodnu turističku destinaciju-grad  
  6. Zagreb Turfilm festival – 1. mjesto u kategoriji hrvatskih turističkih filmova za turističku destinaciju – grad
  7. ART&TUR  (Porto) – nagrada u kategoriji za najbolji originalni soundtrack.
  8. IFA Istanbul Film Awards - Najbolji kratki film u kategoriji putovanja
  9. 23. Međunarodni festival turističkog filma (Solin) – Posebno priznanje 
  10. Dalmatia Film Festival 2020. – najbolji turistički film 2020. 

 

Druga važna promidžbena aktivnost je bila u suradnji s izdavačem najtiražnijih talijanskih novina La Repubblica, izdavačkom kućom GEDI Gruppo Editoriale SpA iz Rima, gdje je realiziran jedinstveni Vodič kroz okuse i užitke grada Rijeke – Europske prijestolnice kulture 2020.
Izrađena je također i nova mrežna stranice www.visitRijeka.hr koju smo u novom dizajnu prilagodili informacijama koje redovito turisti najviše traže pored drugih destinacijskih informacija. Mrežna stranica Turističke zajednice grada Rijeke također je i prva stranica koja je objavljena i sukladna Zakonu o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje. Objavom stranice i početkom korištenja online banke podataka pod imenom ODIS-Objedinjeni destinacijski informativni sustav Turistička zajednica grada Rijeke završila je aktivnost potpune digitalizacije destinacijskih informacija.
Još jedan od projekata koji je realiziran s ciljem očuvanja i bolje prezentacije je i rekonstrukcija dijela Trsatskog kaštela koji je jedno od najposjećenijih mjesta u gradu, kako turista tako i samih stanovnika Rijeke. Kako bi se očuvala ljepota Trsatskog kaštela, koji je mjesto brojnih kulturno-zabavnih manifestacija, protekle godine Turistička zajednica grada Rijeke u suradnji s Gradom Rijeka realizirala je projekt sanacije drvene šetnice – galerije, sanacije istočnog vijenca mauzoleja „Mir junaka“, sanacije krovišta uz sjeveroistočnu kulu, sanacije dijela opločenja Gradine i kompletnu sanaciju jugozapadne kule, uz nadzor Ministarstva kulture, Konzervatorskog odjela u Rijeci. U narednom periodu (2021-2022.) investirati će se u sadržaje na Trsatskom kaštelu još oko 2,5 mil. kn. 

Poseban značaj ali i veliki udio u aktivnostima Turističke zajednice grada Rijeke kako u 2020. godini tako i u tekućoj 2021. godini predstavljaju EU projekti u kojima smo partneri. Turistička zajednica grada Rijeke partner je na slijedećim projektima kroz koje ćemo ostvariti prihod od oko 6 mil. kuna:

  • Turistička valorizacija reprezentativnih spomenika riječke industrijske baštine
  • Kulturno – turistička ruta „Putovima Frankopana“
  • Interpretacijski centar prirodne baštine Primorsko–goranske županije
  • Povežimo se baštinom - Urbana Aglomeracija Rijeka
  • EMOtional technologies for the cultural heritage valorization within cross-border UNDERGROUNDS – “EMO.UNDERGROUNDS”
  • Promotion of natural and cultural heritage to develop sustainable tourism – ProNaCul
  • Povijest, Povijest umjetnosti, Talijanistika, Germanistika - razvoj, unapređenje i provedba stručne prakse (PerPeTuUm aGile).